groetjes uit Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu groetjes uit Hanoi - Reisverslag uit Xóm Pho, Vietnam van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

groetjes uit Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

11 Oktober 2017 | Vietnam, Xóm Pho

Hi daar zijn we weer vanuit het warme Vietnam. De weken van vakantie vieren zijn inmiddels dagen geworden. Ineens vliegt de tijd. We zijn hebben nog een heerlijke strand dag gehad in danang en ongelooflijk lekker pizza gegeten bij een Italiaanse eigenaar die ontzettend vriendelijk was en ook zijn kruidentuin heeft laten zien. Daarna een tentje op het strand gevonden waar we heerlijk konden chillen met onze voetjes in het zand. Maar niet voor lang aangezien er ineens mega grote golven waren waardoor het strand kleiner

We hebben de tweede nacht weer een ander plekje moeten zoeken om te slapen. Was een prima plekje waar we een kort nachtje hadden omdat we de volgende ochtend terug vliegen naar Hanoi. Dus hup in de taxi naar het vliegveld. Twee uurtjes voordat de vlucht vertrok waren we er en hadden een business ticket gewoon omdat het kon Hihi!
We konden dus in de lounge zitten en eten en drinken wat we wilde maar ja we hadden ontbeten met de burger king dus het was alleen wat fruit en drinken maar er was wel een bankstel waar we heerlijk op konden chillen. Uiteraard een aparte rij voor inchecken en een aparte bus waarmee we naar het vliegtuig werden gebracht. We zaten helemaal voorin, het was leuk om mee te maken. We kregen in het vliegtuig ook weer eten en drinken gratis maar ja het was maar 1 uurtje vliegen. Aangekomen op het vliegveld kregen we ook voorrang en onze tassen waren direct op de band. Dus als je haast heb is dat super handig. Ook al hadden we 35 minuten vertraging..

Op de luchthaven een taxi gepakt. En dit was goedkoper dan dat je het via een hotel regel. Het was 370.000 dong.

En zo zijn we weer in Hanoi met zijn vele brommers/motors,auto's en fietsers. Wat een hectiek en wat een lawaai en smok. De stad bruist enorm en zit vol met eettentjes! Wij vinden het geweldig!

Eerst maar een slaapplek geregeld en die was fantastisch! Op de 7de etage het summer hostel met een hemelbed en een ruime kamer met mooi uitzicht over de stad!
Het zit verborgen in een mini steegje en ja hoor daar was hij weer de RAT, Jo was erg stoer Hihi. En s'avonds tijdens een biertje gebeurde het en stak een muis over en die liep over Jo haar voet een steegje in en weer was ze heel stoer! Ook al vond ze het doodeng, de rest van de avond geen voeten meer op de grond gehad!

Later naar het reisbureau friends for travel gegaan en onze tour geboekt naar cat ba (minder toeristisch dan het bekende halong bay)voor 2 dagen! In 1 woord geweldig!
Na een 3 uur durende bus tocht kwamen we aan bij de veerboot die zijn beste tijd had gehad en ja hoor daar moesten we mee over varen naar het eiland. De tocht duurde maar een half uur en was goed verlopen maar we weten dat we ook nog terug moeten....

Dus hup weer onze limo mini van in en het laatste stukje naar de boot.
Bij aankomst mochten we de emerald cruise op, het zag er prima uit en de gids was super hij sprak als een van de weinige in Vietnam goed Engels.
We hadden bewust gekozen voor een kleine groep dus we waren in totaal met zijn 8 en! Ideaal vonden wij. Na een welkomst drankje konden we onze hut aan boord betreden. Het was prima en het was een geweldige ervaring. Bij de douche was een raampje wat bij ons ter hoogte van onze borst was dus de bewoners op het water hebben vast en zeker wel eens goede uitzichten Hahaha!

We kregen een heerlijke lunch met een geweldig uitzicht de karstgebergtes!
Daarna zijn we er door gaan kanoën echt geweldig en wat een stilte!

Daarna was het tijd om te gaan zwemmen alleen de weergoden dachten daar anders over! Het kwam met bakken uit de hemel maar ja we zijn toch gaan zwemmen.
Mel sprong er vanaf de boot in, hup vinnen aan duikbril op en gaan! Hoooo wacht op mij riep Jo en toen kwam zijn reactie Jo uitkijken hoor er staat extreem veel stroming. Oké paniekerig toch maar het water in en ja het was inderdaad heel heftig. Maar toch naar het privé strandje gesnorkeld maar door het koraal besloten om terug te gaan. We wilden niet dat er door ons koraal zou afbreken. Mel trok Jo voort aangezien hij vinnen had....
Uiteindelijk weer veilig op de boot en gaan douchen!
De regen bleef waardoor we binnen zijn gaan eten.
Eerst een lesje hoe we zelf springrolls konden maken, was niet erg ingewikkeld.
Daarna het diner wat echt geweldig was, zelfs de oesters waren verrukkelijk.
Daarna gevist op inktvis, binnen 1 minuut hadden we een octopus maar deze niet binnengehaald. Die octopus had al het zwemmend verkeer gewaarschuwd niet langs ons te komen waardoor we niks hebben gevangen!
Tsja en aan boord slapen is een unieke ervaring die je echt moet mee maken.

De volgende morgen heerlijk ontbeten en richting de jungle gevaren, na een km of 7 fietsen gingen we de jungle in. Dit was een mooie hike ook nog door een grot. Onderweg desondanks de deet toch meerdere malen gestoken.
Terug op de boot sloeg het weer om waardoor het water ruig werdt en Jo stond doodsangsten uit. Ze was zo ontzettend blij toen we weer land in zicht hadden.
Na een heerlijke lunch met de limo ven weer terug naar Hanoi.
Direct daarna een hotel geboekt en door de stromende regen naar toe gelopen. Bij ons zou het code geel zijn! Ongelooflijk, de filmpjes ervan zullen we bij thuiskomst laten zien.

Nu nog twee dagen genieten van Hanoi en dan gaat ons vlucht terug naar het koude Nederland...

Leuk om jullie reactie te lezen!

Dikke kus van ons

• 11 Oktober 2017 - 15:57

Marouane:

wederom met plezier jullie reis avonturen zitten lezen.

alvast een goede terug reis.

xxx

• 11 Oktober 2017 - 21:13

Cora En Clemens:

zooo das snel gegaan, nu idd weer aftellen maar jullie hebben er weer een heel mooi avontuur opzitten, was weer heerlijk om t hele verhaal te lezen, hele fijne trug reis..lieve groetjes van ons (en nee nog niks) xxx

• 11 Oktober 2017 - 23:19

Colinda:

Wat een prachtige avonturen beleven jullie weer echt fantastisch!
    Behalve de muizen en ratten die over je voeten liepen brrrrrr
    Jammer dat het aftellen begonnen is, leonard zal optijd op Schiphol staan om jullie weer veilig thuis te brengen!!
    Alvast goede terug reis maar voor nu nog lekker even volop GENIETEN!!!

• 12 Oktober 2017 - 14:29

Ilona:

Time flies lieffies.
    Jullie hebben het in ieder geval super leuk gehad en daar gaat het om.
    Mooie herinneringen maak je tenslotte zelf (stop ze wel even in een fotoboek :-).

X en goede reis!

• 12 Oktober 2017 - 16:42

Joop Nederlof:

jullie hebben het lekker naar de zin maar het zit er bijna op.Nu zag ik op teletekst dat er veel slecht weer aankomt ij noord Vietnam,ik hoop dat jullie daar weg kunnen komen.Nou we horen het wel als jullie thuis zijn,groetjes.

• 13 Oktober 2017 - 05:33

José Van Der Hoeven:

Hoi Jolanda en Melvin

Wat was dat weer een mooi verslag
    Wat een avonturen zeg
    Nu nog even genieten
    En alvast een goede reis terug naar Nederland