Tree Top Jungle safari / Surat Thani - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu Tree Top Jungle safari / Surat Thani - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

Tree Top Jungle safari / Surat Thani

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

03 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal,

Nou daar zijn we weer, na een goede vlucht van 1 uurtje met Asia air.
We hebben circa 2 minuten op onze tas moeten wachten omdat het het enige vliegtuig was wat landen :-)
We kwamen de 'luchthaven' af en werden direct aangeproken waar we heen wilde (wat een heerlijk land je hoeft niks te regelen)
Voor 100 Bath per persoon en 40 km verder kwamen we aan in Surat Thani bij Queens hotel, dit had ik gevonden op internet......
We kwamen binnen en konden een kamer krijgen van 350 Bath, wij eerst de kamer bekeken nou dat was wat het leek wel in een berlijnse achterbuurt...Ja colin ik heb het voor je op de film gezet, ik denk dat jij er niet zal slapen.... :-)
Hoe gaat het met je CoCo nog steeds je buikje vol????Waarschijnlijk wel..
Anders gelijk foto naar m n hotmail want ik kan geen smsjes ontvangen.

We hebben in Surat thani op zich aardig geslapen lang leven de lakenzak en eigen kussen ik dan.
Mel sliep onder een handdoekje ach sneu he maar ja alles beter dan dat dekentje.

We hebben toen een heerlijk douche genomen in ons berlijns 'hotel'
Om half 7 waren we bij Oum restaurant waar we werden opgehaald, helaas was er vertraging waardoor we pas om 8 uur vertrokken maar we hebben nog gezellig zitten kletsen met een Aussie en Japaner dus de tijd vloog wel om.
Na een tocht met de pick up van 2 uur kwamen we aan bij de pier en daar hebben we nog 2 uur gewacht voordat de andere 4 toeristen kwamen dus dat was wel balen maar ja.

Na een tocht met de longtailboot door een hele mooie bergachtige omgeving zijn we aangekomen bij de floating houses.
Daar kregen we een heerlijke lunch en daarna weer op de longtailboot gestapt richting de waterval.
Deze hebben we beklommen wat ik natuurlijk erg spannend vond, ik als slome slak en melvin als een springende monkey.
Uiteindelijk had ik wel door dat het niet glad was maar toch was het een heel avontuur.
Daarna naar een vleermuizen grot gegaan waar we in gingen zwemmen dit was heel bijzonder.
Jammer genoeg stond het water te hoog om door de hele grot heen te zwemmen maar het is een onvergetelijke eraring!!
Toen moesten we de longtail boot weer in jaja dat was wat melvin hing als contra gewicht aan de ander kant van de boot zodat ik er in kon stappen.
Nou dan kom je er achter dat lenigheid toch wel makkelijk zou zijn maar gelukkig hadden de andere twee vrouwen ook moeite.

Toen terug vaarde waren we nat en het regende en die wind erbij was toen even niet het tropische gevoel wat we wilde.

Toen we terug kwamen bij de drijvende huisjes zijn we gaan eten.
Heerlijk rijst met curry, krokante kip,groente met kip in een rode saus en overal een heerlijk pittige vissaus bij.
S avonds lekker zitten drinken en lullen.
We hadden letterlijk een nachtsafari naar de WC daar stuite we op een vogelspin. nou dat was dus de nachtsafari, ook hebben we vuurvliegjes gezien.

S ochtends om kwart voor 7 wakker geworden en toen vanuit het huisje en plons in het water.
Dat is pas een bijzonder washandje, echt heerlijk wakker worden.
Daarna op een drijvend vlot heerlijk ontbeten en tijdens het rond varen hebben we gibons, toukans, leaf monkey's, vissen en jungle.

Om half 10 vertrokken we met een prive longtailboot naar de pier om daar opgehaald te worden en naar de tree tops gebracht te worden.
Daar kregen we een warm welkom.

Om half 1 middag gegeten, rijst, pasta komkommers en ananas en een soort lycees.(stekelvormig aan de buitenkant en die moet je dan openen)
We zijn daarna gaan Tuben op een band de rivier afzakken weer een vinkje van ons lijstje.
Daarna naar een waterval die enorm koud was maar wij die hards hebben er vol in gestaan om toch een leuk kiekje te hebben.
Toen naar de monkey tempel waar de gids bananen voerde maar ze waren een beetje agressief maar toch leuke foto's gmaakt.
Na terugkomst bij de tree tops zijn we samen gaan wandelen door de jungle.
Nou dat was wat mel had nog geen 1 muggen beet voordat we dit gingen doen maar in 5 minuten tijd had hij er al 3, en ja Wiesje we hadden muggenspul opgedaan maar dat vonden ze lekker bij mel of hij stinkt gewoon van zichzelf...
Tijdens de wandeling hebben we veel soorten planten en bomen gezien.
En ja toen kwam het engste gedeelte de TAIPAN, ja cootje dat was een slang en volgens ons 1 van de gevaarlijkste.
Toen zijn we omgekeerd en terug gegaan naar het restaurant om lekker te eten.
Daarna hebben we een pad gevoerd met insectjes niet zomaar 1 maar zijn lijf was ter groote van Melvin's hand.

We gaan zometeen nog lekker chillen op ons 7 meter hoge balkon met een Chang biertje.
Het bijzondere is dat hier dus gewoon ook een internet verbinding is midden in de jungle jaja techniek staat voor alles hier in Thailand.

Morgen ochtend ontbijten we om 8 uur en om 9 uur worden we opgehaald om richting Koh Samui te gaan.
Helaas zal het een aardige reis worden, ik denk dat we bij elkaar wel 6 uur aan het reizen zijn maar ja dan zien we nog wat.
Hopelijk zijn we voor 5 uur bij het ziekenhuis op Chaweng beach zodat ik nog geprikt kan worden en nee niet door een mug.

Zodra we weer internet hebben dan sturen we weer een berichtje, oja de generator viel net uit en daardoor waren we bijna alles kwijt wat we getypt hadden maar gelukkig konden we het nog snel kopieren en in het kladblok te plaatsen.
Hierdoor hoefde we de helft maar opnieuw te typen.


Oja JOOP!!! mel heeft veel foto's in en om Bangkok van oude rot SCHEPEN.moest ik vn mel zeggen hoor want dit is uiteraard niet m'n taalgebruik:-)

Ps: Wij hebben hier geen ontvangst met onze telefoons!

Nou lieve mensen wij gaan nu lekker chillen, en jullie vooral WERKSE!!!

  • 03 Juni 2011 - 15:42

    Marike&Patricia&kids:

    Echt vette dingen doen jullie!!!
    Je moet eigenlijk van dat spuit spul daar in de winkel kopen, dat werkt beter als het nederlandse spul.
    Heb ik toen ook gedaan.

    Geniet ervan
    Kuzz ons!! :-)

  • 03 Juni 2011 - 20:25

    Iloon, Rem En Julian:

    Wat hebben jullie al veel gedaan zeg! Nu al een onvergetelijke reis.....

    Hele dikke zoen,
    Iloon, Rem en Julian

  • 04 Juni 2011 - 08:09

    Fred:

    Koh Samui lekker eiland mooi strand en neem is even wat rust.lekker luieren

  • 04 Juni 2011 - 08:44

    Cora:

    wowww meid wat een verhaal zeg, ik zit gewoon mee te genieten en zie t soms een beetje voor me..ieuwk ook de enge dingen helaas zoals beesies haha. heel veel fun weer voor de komende dagen en let goed op jezelf, vind t knap dat je dit allemaal onderneemt, petje af hoor meis. lieve groetjes van ons

  • 04 Juni 2011 - 11:01

    Jose:

    Ik hoef voorlopig niet op vakantie, het is net of ik met jullie mee ben. Leuk!!!

  • 06 Juni 2011 - 18:27

    Adrie Monique En Lin:

    nou nou wat een avonturen en dan al die enge beesten brrrrrrrr.
    En volgens mij moet het eten heerlijk smaken zeg. Als ik dat zo lees.
    Nou een dikke kus van ons allemaal.
    xxxxx

  • 07 Juni 2011 - 20:13

    Colinda:

    Hey lieve jojo en mel,

    Wat een verhaal en een avontuur zeg...
    Vooral die SLANG!!!
    Dit zou echt niets voor mij zijn idd!!!

    Ik heb jou al een paar keer gesmst dat onze klein man woensdagnacht 2 Juni is geboren...
    Mike Belder!!!
    Alles gaat goed met hem en ook met mij....Vicky is een trotse grote zus..

    Nu snap ik waarom ik niks van je heb terug gehoord...
    Ik zal zo snel mogelijk een foto naar je mail sturen...

    Genieten jullie nog lekker van het mooie land en de spannende avonturen...

    Liefs Van ons 4tjes....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jolanda en Melvin

Actief sinds 26 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1115
Totaal aantal bezoekers 29877

Voorgaande reizen:

21 September 2017 - 13 Oktober 2017

Vietnam

25 Februari 2015 - 24 Maart 2015

Bali & Sulawesi

07 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Voor de tweede keer naar Thailand

28 Mei 2011 - 18 Juni 2011

Eindelijk onze reis

10 September 2009 - 21 September 2009

Lekker ontspannen!!

31 Januari 2009 - 01 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: