Hoi an wat ben je geweldig - Reisverslag uit Khu Phố Tân Thái, Vietnam van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu Hoi an wat ben je geweldig - Reisverslag uit Khu Phố Tân Thái, Vietnam van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

Hoi an wat ben je geweldig

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

06 Oktober 2017 | Vietnam, Khu Phố Tân Thái

Het is inderdaad niet goed gegaan met plaatsen hopelijk lukt het nu wel...
Ben ik inderdaad met de waaier Hihi

Hallootjes

Daar zijn we weer vanuit het warme Vietnam! We zweten er aardig wat vocht uit dus dat houden we goed bij.
Gisteren biertjes gedronken voor 0,42 cent per stuk

Oke weer verder met dag 3 van de motor tour was ook geweldig we reden de van hay pas route. Hier hebben ze ook van top gear gereden en is erg indrukwekkend langs de zee en door de bergen. Wauw wat een uitzichten hadden we. Buffels en baby buffeltjes kwamen we onderweg ook tegen en zijn gestopt bij een bergdorpje waar we snoepjes aan kindjes hebben uitgedeeld. Wat een contrast met ons leven zeg...
Ook gestopt bij een thee plantage, ongelooflijk wat een werk dat is.

We zijn daarna naar da nang gegaan en hebben marbel mountain gezien. Heen met de lift en terug gelopen even de been spiertjes aan het werk gezet. En daar eindelijk even de motor laten maken zodat we weer normaal konden starten. Ook was een scooter omgebouwd tot naai atelier dus als je hem aanhield kon je gelijk je kleding laten maken.

Einde van de middag kwamen we aan in hoi an! Wauw en wat een mooie authentieke maar ook toeristische stad! Hierdoor zijn we er ook 5 dagen blijven hangen. Prachtige gebouwen en uiteraard de brug gezien.
en overal lichtgevende lampionnen. Ook hebben we het volle maan festival meegemaakt erg romantisch met alle lampionnen en de overige lichtjes waren kaarsjes.

We hadden een geweldig hotel Nova villa en met een klein maar prima zwembad. En heerlijk ontbijt!
Doordat niemand ging zwemmen hadden we het bad telkens voor onszelf dus dat was heerlijk.
We liepen in het oude gedeelte over een brug en werden door verschillende mensen aangesproken om naar hun bar te komen en hebben uiteindelijk gekozen voor de rango bar.
Op de folder stond; gratis rum cola tot 22:00 en daarna 5 dollar voor hoeveel je kan drinken!
Dus ja.... dat geloofde we eerst niet maar we hebben 100.000 dong betaald en liepen met genoeg alcohol in ons systeem weer naar ons hotel terug.
Onderweg nog een bahn mi op , das een stokbroodje met een aantal onbekende ingrediënten en salades en kip. Heerlijk!!
Na 5 dagen vonden we het wel welletjes en we moeten weer richting Hanoi omdat we naar halong bay gaan en het vliegveld is in da nang dus de taxi maar in en op naar da nang!
Maar het was echt een geweldige stad waar we met volle tuigen hebben genoten. We moesten elke keer iemand wakker maken om in onze hotel kamer te kunnen komen. Hihi.

Da nang is een heeel stuk minder toeristisch en het ligt aan een heel groot strand dus kunnen we weer lekker chillen hier.
We hebben weer een hotel geboekt via bookings.com en omdat Jo er een zwembad bij wilde hadden we weinig keus.
We kwamen bij het Oriënt hotel aan en leek best mooi allemaal maaaaar... alles was best smoezelig zeg maar... bijna alles was wel kapot of vies dus gelijk maar een andere slaapplek geregeld voor de volgende dag.
Toch eerst maar even lekker zwemmen en uiteraard waren er geen parasols en ik ging al meteen door het eerste bedje heen... het leek net of er al een jaar niemand meer geweest was ,zo rook alles in elk geval.
Eerst even maar wat eten in de stad en we kregen trek in de lokale Kentucky en was stiekem best lekker!
Daarna lekker door de stad gebanjerd en uitgekomen bij de bamboo bar ... paar biertjes gedronken en mel heeft gepoold met een Vietnamees popje van 1,50m .
Nadat we een beetje aangeschoten waren zijn we nog even gaan wandelen en zijn we rustig terug naar ons smoezelig hotel gegaan.
Gelukkig ging de wekker en hebben we ontbeten en de taxi weer in naar ons schone en mooie appartementje/home stay.
Even de spulletjes installeren en de tas vullen om naar het strand te gaan. Even heerlijk chillen!

Dikke kus van ons vanuit het heerlijke Da Nang

• 06 Oktober 2017 - 13:51

Cora En Clemens:

oke das kort maar heftig lollll, maar zo te zien kom je wel aan je vocht haha, have fun en hier nog steeds niks xxx

• 06 Oktober 2017 - 15:02

Marouane :

geniet ervan luitjes.
    X

• 06 Oktober 2017 - 15:38

Joop Nederlof:

Nou we zien wel dat jullie het goed naar jullie zin hebben.Lekker eten mooie plaatsen bekijken. geniet er van en nog veel plezier als jullie thuis zijn horen we alles wel,groetjes pa en ma N.

• 06 Oktober 2017 - 23:45

Noledam:

Ben jij dat nou Jo die een waaier staat na te doen?

• 08 Oktober 2017 - 21:52

Fien:

Wat een prachtige reis maken jullie weer,geniet ervan

• 08 Oktober 2017 - 23:18

Colinda:

Hey..... wat heerlijk te zien en te horen dat jullie het heerlijk hebben!!!

Geniet nog heerlijk veder van al het moois!!!

Xxx van ons

• 13 Oktober 2017 - 05:26

José Van Der Hoeven:

Hoi Jolanda en Melvin

Zo te lezen vermaken jullie .je eigen prima
    Jullie zien veel moois van het land
    En op het gebied van eten en drinken,komen jullie
    ook niets te kort
    Nog heel veel plezier en avontuur