easy rider tour - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu easy rider tour - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

easy rider tour

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

02 Oktober 2017 | Vietnam, Hoi An

Hey hallo daar zijn we weer!

Dus om 8 uur begon de tour maar er was maar 1 motor. Bij een mevrouw twee banaantjes gekocht als ontbijt en mmmm wat waren deze zoet. Gelukkig kwam de tweede motor eraan en werden onze backpacks achter op de motor gebonden. En de day pack op de tank. Dus zo start het avontuur.

In Hue bezochten we het paleis van de koning wat gerestaureerd is. Erg indrukwekkend om te zien. We hadden 2 uur maar we hadden tijd te kort. Dus maar weer hup achterop de easy rider!
Ongelooflijk hoe ze zich door de stad manoeuvreren. Naarmate we de stad verlieten en door het mooie landschap reden kon Jo zich ontspannen en hing ze chill naar achteren. Onderweg gestopt bij begraafplaatsen van families. Ze worden op hun eigen land begraven in een familie graf. Erg indrukwekkend!
Ook bij een grote pagode geweest.

In de middag stopte we bij een restaurantje ook weer met kinder tafels en kinder stoeltjes. En tsja in de glazen etalage lagen allerlei stukken onherkenbaar vlees. Ze koken het vlees waardoor het er fluffie en wat natuurlijker uitziet. En ja waarom zou je iets verwijderen alles is toch eetbaar....
We hadden rijst met varken en groenten, springrolls en een vis soort waar hele kleine graadjes inzaten waardoor het lastig eten was. Nadat ons buikje gevuld was was de toilet ook zoals vaak in Azië een ervaring. Eerst schoenen uit dan door iemand zijn huis, achter het huis loop je met slippers die er gelukkig stonden langs de kippen naar een metaal deurtje... ja hoor daar is de sta toilet zonder enige vorm van hygiene. Dan kan je je wel voorstellen hoe het rook en uit zag.. Hihi
Nadat we gegeten hadden weer de motor op en verder toeren door de binnenlanden van Vietnam.
Na een kilometertje of 20 zijn we gestopt bij een soort van tempel die door een rijke familie daar gezet is die nauwe banden met de vietcong hadden.
Een hele mooie vijver waar je omheen moest en waar 4 stenen draken de boel bewaakte. En toen midden in de bergen stopte we om te genieten van het prachtige uitzicht. Bij vertrek starte de motor waar Jo op zat niet meer, ja en wat doen je dan maar effe aanduwen en yes hij starte weer...pfff wat een opluchting in the middle of no where. Dus we vervolgende weer onze weg.

Einde van de middag naderde we de kust waar onze eerste overnachting was. Bij aankomst snel de spullen in de kamer gezet en naar het strand gegaan. De enige die van het strand gebruik maakte waren een paar koeien ,honden ,krabben en een enkele locale visser. De zee was heerlijk warm wat een fantastische plek na de tour van vandaag.

Rond 6 uur was het diner time, onze driver had een heerlijke vis bereid met rijst en groente.
We hebben heerlijk gegeten.

Rond 9 uur gaan chillen op de smoezelige kamer met een te grote kier onder de deur waardoor Jo niet best heeft geslapen.

S ochtends eerst lekker stokbroodjes met ei gegeten en nog is de Vietnamese koffie geprobeerd maar dat is toch niet zo Jo haar smaak.
Daarna samen een strandwandeling gemaakt en begon dag 2 achterop de motor.

We reden de ho chi min route wat onbeschrijfelijk mooi was!
In de middag weer een noodle soepje op waarbij het gebruikelijk is om alles wat je niet opeet op de grond te gooien. Best apart voor ons om dat te doen. Dat doen ze trouwens ook met blikjes bier aan het eind tellen ze op die manier wat er gedronken is. Wel wordt het iedere keer opgeveegd waardoor het er netjes uit blijft zien. En het eten wordt vaak door de hondjes opgegeten. Plastic verzamelen de arme in waardoor het land er over het algemeen erg schoon uitziet. Dus plastic gooi je op de grond waardoor die mensen weer hun boterham kunnen verdienen.

Na het eten regenpak aan tasjes om onze schoenen aangezien er regen werdt verwacht. Wij dachten eerst nee joh is niet nodig maar we moesten het aan. Nou we begrijpen nu zeker waarom. Het was bij ons zeker code geel geweest het kwam met bakken uit de hemel. Het was een spannende rit met al dat water op de weg.

Einde van de middag kwamen we aan bij ons hotel en wat een verademing was dat. Het was nieuw schoon en met een prachtig uitzicht op de bergen en op een nog mooiere rivier.

Onze driver had een hele kip besteld waardoor we alles opgediend kregen. Gelukkig de ingewanden apart in een soort van soepje. Uiteraard wel geprobeerd maar het smaakte droog. En is niet ons ding.
Het bleef maar regenen en ook een aantal keer gedonderd waarbij de stroom ook nog even uitviel. Hierop zijn ze goed voorbereid dus de noodverlichting stond snel aan.

Met de nodige biertjes op nog effe gechild op de kamer.
Waar we heerlijk geslapen hebben. En effe lekker om wat koelere temperatuur te hebben, ook al is echt overal airco in de kamers.

De volgende ochtend weer een lekker ontbijtje waarbij ons honde vriendje ons weer even kwam opzoeken en het was gelukkig droog geworden. Hierna stapte weer op de motor en vervolgende onze route.

Zoals jullie kunnen lezen beleven we erg veel waardoor we achter lopen met schrijven. Momenteel zitten we in het prachtige authentieke ho an. Het is hier fantastisch!

Dikke kus van ons

• 02 Oktober 2017 - 15:28

Cora En Clemens:

nou wat een verhaal weer, en ieuwk dat eten en die wç daar zou niks voor mij zijn...blijft leuk om jullie zo te blijven volgen en wat jullie allemaal meemaken...geen tijd voor verveling haha, have fun en op naar t volgende verslag, lieve groetjes van ons (en nog steeds niks gehoord...)

• 03 Oktober 2017 - 19:35

José Van Der Hoeven:

Hoi Jolanda en Melvin

Wat een avonturen weer zeg. Dat eten en die wc ,het zou mij ding niet zijn
    Maar leuk om te lezen dat jullie zo achterop een motor stappen en dan al die mooie en
    spannende dingen zien en doen
    Ik ben weer benieuwd naar jullie volgende avonturen

• 03 Oktober 2017 - 22:20

Rem:

He luitjes,

leuke verhalen!!
    Wel wijs dat jullie een chauffeur hebben voor op de motor!
    Maar Gatver dat eten!! Bah bah
    Jullie zullen dat toilet toch vaak moeten gebruiken denk ik! hahaha

geniet ervan,

groeten van ons..

Rem

• 04 Oktober 2017 - 19:58

Maartje:

Wat een leuk verhaal weer ! Wat een die hards zijn jullie, hele ervaring. Maar op deze manier zie je de mooiste dingen. Geniet met een grote G! Xxx Maartje