Weer thuis na onze geweldige vakantie - Reisverslag uit Westmaas, Nederland van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu Weer thuis na onze geweldige vakantie - Reisverslag uit Westmaas, Nederland van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

Weer thuis na onze geweldige vakantie

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

30 Juni 2012 | Nederland, Westmaas

Hallo lieve mensen,

Ten eerste willen we de mensen bedanken die ons gevolgd hebben en uiteraard voor de leuke reacties die wij gehad hebben.

Helaas is de tijd omgevlogen waardoor we geen tijd meer hadden gemaakt om een nieuw verslag te plaatsen dus hierbij willen we jullie het einde van onze reis nog mededelen.

In Hua Hin hebben we echt een leuke tijd gehad, we hebben daar geshopt op de night market. Dit was erg leuk, er is van alles te koop, je kijkt je ogen uit. S'avonds hebben we daar heerlijk gegeten voor nog geen 1euro per persoon. En ik kan je zeggen dat het heerlijk smaakte.
Ik heb een erg leuk jurkje op de kop getikt voor 8 euro, helaas heb ik verder niks voor me zelf gekocht omdat het erg veel namaak kleding is en daar hou ik zelf niet zo van. Wel hebben we een ster puzzel gekocht. Deze moet je weer proberen om in elkaar te zetten nou ik kan je vertellen dat dat niet makkelijk is :-)
S'avonds nog een leuk stel ontmoet, een fransman die getrouwd is met een Thais chicki en zoals hij zelf zei aan zijn tweede leven was begonnen, 60 jaar en een kindje van 1 jaar mmmm ja nou ja als hij maar gelukkig is.
We hebben erg leuk zitten kletsen en we hebben haar telefoonnummer gekregen, want zoals ze zei 'if you have trobbel wis te police, you can call me. I help you.'
S'avonds echt op het rotste bed geslapen van heel de vakantie, het leek net een houte plaat, pff en warm dat het er was.

We zijn vanuit Hua hin met de trein vertrokken naar Bangkok, en we dachten dat het wel mee zou vallen. Het was een 6 uur lange helse rit, we kwamen de trein in en er lag zowat een centimeter stof op de banken, dus eerst maar even een beetje schoongemaakt en toen gesetteld op het bankje. Het is niet te vergelijken met een treinreis hier in nederland. Ten eerste al de prijs, we betaalde hiervoor 1 euro per persoon. Er wordt continu gedweild om het stof een beetje weg te halen maar ze maken de dweil voorin de trein nat en gaan dan heel de trein door, inclusief wc dus je kan je voorstellen dat dit heel smerig is. We zaten zelf helemaal onder het stof en mel zijn voet werdt bijna meegedweild :-) BAH!!
En het ergste was we zeten naast de WC en die begon je steeds meer te ruiken naarmate de uren verstrekken.
De trein stopte bij elk station en dan werdt het weer lekker broeierig in de trein. Als ik er aan terug denk wordt ik weer misselijk..

Uiteindelijk naderde we Bangkok maar ja waar moet je eruit, het is donker en je ziet niks herkenbaars. Uiteindelijk dachten we de chao praja rivier te zien dus zijn we met aardig wat stress uitgestapt. Gelukkig hebben we de juiste keuze gemaakt want we werden in het gebrekkig Engels doorverwezen naar de metro.

En dat is weer het tegenover gestelde van hier, het is super maar dan ook super schoon en netjes, wel erg koud als je uit zoon broeierige trein komt. Maar de metro in Bangkok is echt klasse!! En super makkelijk om mee te reizen. We stapte uit in de zakelijke wijk sukhumvit, en daar hebben we in een guesthouse geslapen, we hadden (vonden wij dan) geluk dat er niemand was dus we hoefde de kamer niet te delen met andere mensen. Daarna zijn we lekker gaan rond slenteren.
De volgende dag zijn we naar Koh san Road gegaan (backpackerswijk) we zijn gaan informeren bij het hotel waar we vorig jaar ook geslapen hadden maar die waren gewoon 1000 bath met hun prijs gestegen, nou en dat is de kamer echt niet waard! We liepen langs een tailer en die sprak ons aan en gaf ons het advies om hier naast bij Rikka inn te kijken, en dat deden we met succes! Een kamer met airco/warm water en een zwembad op het dak voor 750 bathjes. We boekte hier twee dagen. Eerst zijn we lekker gaan zwemmen en daarna gaan slenteren door de wijk.

S'avonds zijn we veel bedelaars tegengekomen, dat was echt verschrikkelijk om te zien. De kleine meisjes die rozen verkopen en niet naar school gaan, echt onwerkelijk allemaal.
Daarna zijn we bij cafeetjes lekker wat gaan drinken en hebben we veel leuke mensen ontmoet. Twee mannen uit Oman, dus mochten we daar ooit heen gaan dan kunnen we in hun hotel logeren haha. Ook nog 2 Deense mensen. Hun hadden gewerkt in de Filipijnen en waren nu in Bangkok en zagen ze voor het eerst zoveel toeristen bij elkaar. Op een gegeven moment kwam er een man een trucje doen met een touwtje en een ring, toen zei hij dat hij ook nog wel een trucje wist. Hij duwde een heel plestic lepeltje in zijn neusgat, en ja mel wilde dat natuurlijk ook. En uiteraad deed hij hem in 1 keer na :-)
We voelde hem aardig hangen en uit het niks kwamen er Thaise breakdansers op straat en gingen breaken. Dit was echt super cool.

De volgende dag hebben we een excusie geboekt en zijn we naar de tailer gegaan, daarr hebben ze een fantastische jurk voor me gemaakt voor de bruiloft van Colinda en Leonard. Melvin heeft een super mooi pak en twee blousen laten maken. We zijn er erg blij mee.

S'ochtends ging om half 7 de wekker omdat de excursie om 7 uur starte, we hebben eerst de erawan watervallen bezocht, het zijn er 7 in totaal, als je door loopt dan heb je de 7de na 2 uur bereikt maar we hadden daar maar 2.5 uur de tijd dus we zijn maar tot de 5de geklommen. Dit was echt super mooi, ik heb er nog heerlijk in gezwommen. Alleen de vissen vonden zoon groot monster niet zo leuk want ik werdt iedere keer gebeten haha.
Melvin is er niet in gegaan omdat hij het te koud vond.

Daarna zijn we naar het olifantenkamp gereden waar we op de olifant mochte rijden nou ik kan je zeggen dit is eens maar nooit meer. Wat verschrikkelijk is dit, ik vond het echt dieren mishandeling en was erg blij toen we er af mochten, we voelde ons allebei erg rot dat we dit gedaan hadden. Daarna mochten we ze gaan wassen in de beek. Eerst zegen we dat ook niet zitten omdat we zo depri erom waren. Maar uiteindelijk was dat heel diervriendelijk en hadden we het idee dat de olifant het ook erg leuk vond. Tevens had hij een erg lief Thais baasje :-)
We zaten op de olifant en hij sproeide ons onder met zijn slurf, toen lekker met doucheschuim en en borstel met gewassen daarna nog even dollen.
We zaten erop en meosten ons beet houden aan zijn oren en hij ging in het water heen en weer waardoor wij er natuurlijk af vielen.

S'avonds zaten we te eten en rond 22 uur kwamen we tot de ontdekking dat we s'nachts om half 3 zouden vliegen dus dat was echt een mega stress moment omdat we dachten dat we nog 1 dag hadden. Wij snel naar de tailer en hij gaf aan dat het geen probleem was, hij zou het jasje gaan ophalen en dan was alles compleet.
Wij snel naar het hotel en uitgelegd dat we ons vergist hadden in de dag en vroegen of we het geld terug konden krijgen van de nacht die we al betaals hadden maar uiteraard dat is niet mogelijk, reden bgrepen we niet maar ja we hadden geen tijd om te onderhandelen en lieten het maar zoals het was.
Gauw de spullen gepakt, pak en jurk opgehaald en in een taxi gesprongen.
Uiteraard hadden we nog file doordat er een ongeluk was gebeurd maar uiteidelijk kwam het allemaal goed en hebben we het allemaal gehaald.
Wel zonde want we dachten nog lekker een dagje te ontspannen met een massage etc maar ja..

We zijn vanmorgen om half 10 geland en om 11 uur de trein gepakt naar Rotterdam Centraal, dit is echt goed te doen trouwens.
Daar zijn we door Chris en Ilse opgehaald, we waren rond 13 uur weer thuis.. Bah wat jammer dat het nu alweer voorbij is, de tijd is omgevlogen maar we hebben we een rugzak met ervaringen.

Liefs Jolanda en Melvin

• 30 Juni 2012 - 20:01

Shirley:

Jeetje wat is de tijd gevlogen. Nu alweer thuis. Geen leuke reisverhalen meer voor de lezers..:S Fijn dat jullie genoten hebben! Moest wel lachen om het stukje over de terug reis. Gelukkig kon je het vliegtuig nog halen. haha.

• 30 Juni 2012 - 20:09

Cora:

jeetje meiddd wat een verhaal weer zeg, wel fijn dat jullie zo hebben genoten samen, wat een mutsies zeg dat je je in de dag vergist om trug te gaan lolll, maar nu weer thuis dus, zal best ff weer tegenvallen lijk me om de draad op te pakken na zulke heerlijke weken, nu ff weer bijkomen lijk me van zo'n lange reis, wanneer moeten jullie weer beginnen?? ben benieuwd naar de foto's, nou doe rustig aan en tot zien knuff van ons xxxx

• 30 Juni 2012 - 20:44

Coco:

Idd wat een ervaringen ben zo benieuwd naar alle foto's en nogmaals alle verhalen!!!

Wow en een mooie jurk en pak ben heel benieuwd das wel echt gaaf en uniek!

maar wat een stress op het laatste
    poeh!!!
    gelukkig weer heelhuids thuisgekomen!

Tot snel lieverds,

Xxx

• 01 Juli 2012 - 07:31

Mad En Mo:

wauw,super gaaf! goed geschreven ook!
    En nu lekker de keuken verbouwen hahahahahahaha!!

• 01 Juli 2012 - 08:12

Fred, Ans:

Weer een fijne vakantie met leuke herinneringen kan je nog jaren over praten, goodbay thai

• 01 Juli 2012 - 08:40

Jose Van Der Hoeven:

Hallo Jolanda en Melvin allereerst ben ik blij dat jullie weer gezond en wel thuis zijn ,jammer voor jullie dat het alweer voorbij is. Maar wat hebben jullie veel gezien en beleefd als ik jullie verhalen krijg ik ook zin om een keer naar Thailand te gaan,maar zo avontuurlijk zoals jullie dat gedaan hebben zou ik niet kunnen en ook niet durven heb niet zoveel lef.Maar wat meer georganiseerd zou ik het wel een keer mee willen maken. Ben erg benieuwd naar jullie foto,s xxxxxxx

• 01 Juli 2012 - 13:56

A3 EN MONIQUE:

Welkom thuis en fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad. Weer een mooie herinnering erbij.
    XxAdrie en monique

• 01 Juli 2012 - 19:19

Fien:

Heerlijk hoor dat jullie zo genoten hebben en ik heb genoten van jullie verhalen!!!! XXX