Aankomst en eerste paar dagen - Reisverslag uit Watampone, Indonesië van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste paar dagen - Reisverslag uit Watampone, Indonesië van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste paar dagen

Door: Jolanda en Melvin

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

02 Maart 2015 | Indonesië, Watampone

Goedenavond / Selemat pagi

We zijn veilig aangekomen op bali wel werd ik gecontroleerd bij de douane want ze zagen wat verdachts en dat was kauwgom tussen m'n schoenen wahaha! Toch kreeg ik het warm en dacht ow nee he maar na een paar pakjes te bekijken Zagen ze dat het in elk geval goed was. En gelukkig stond daar Josef ons op te wachten waardoor we gelijk in z'n red bull bus konden stappen. Het is een hele rustige aardige man. Aangekomen bij zijn huis was de stroom uitgevallen maar gelukkig deed hij het snel weer. De kamer was prima en z'n vrouw was ook aardig. S'avonds semiyak ingegaan met hun en wat gedronken. S'nachts echt heel slecht geslapen waarschijnlijk door de yetlag.

Zaterdag hebben we heerlijk gewandeld en veel gekletst met de bevolking. En uiteraard gezwommen in de zee. Heerlijk warm water maar het strand is niet echt mooi veel afval op het strand en in het water.

Josef bracht ons terug naar de luchthaven en onze binnenlandse vlucht is goed gegaan. Bij aankomst in makassar Sulawesi stond Sharif ons op te wachten. Een oude man die erg lief en zorgzaam is alleen jammer genoeg spreekt hij niet zo goed Engels. We zijn bij een idilische baai geweest waar we prachtig gesnorkeld hebben. Veel mooie tropische vissen en mooi koraal.
We hebben hier voor het eerst goed geslapen.
Oja en natuurlijk bij lokale restaurants gegeten en we zijn gelukkig nog niet ziek geworden, hopelijk blijft dat weg want ja als er een normale wc is is die ook niet echt fris. We zitten nu in watapone en ja we zijn niet zo happy het is hier op z'n zachts gezegd echt ranzig! Er kruipt van alles rond en de wc is al helemaal niet te omschrijven zo gor en we hebben geen douche alleen een klein kraantje. Dus ja we worden hier niet blij van. Maar even positief we hebben WiFi en onze eigen lakenzak wahaha.

De route hiernaar toe is echt prachtig enorm veel indrukken gehad. En iedereen hier is zo aardig. Iedereen zegt je gedag en lacht naar je en ze kijken ons enorm aan we zijn erg bijzonder voor ze. Ook willen er veel met ons op de foto!
We hebben gewoon zere kaken van het lachen haha!

Morgen gaan we naar sengkang om grotten te bezoeken en te varen op het tempé meer! Hopelijk is het snel zover en slapen we snel.

• 02 Maart 2015 - 12:39

Maartje:

Joepie!! Weer een mail van Jolanda dat er een reisverslag online staat !!

Te komisch dat er kauwgom tussen je schoenen zat haha, gelukkig ben je niet aangehouden en kun je nu heerlijk gaan genieten van je trip ! Je maakt me wel jaloers met je tropische vissen en het snorkelen pff.. lijkt me echt prachtig !

Jammer dat het er zo ranzig is.. daar houden wij absoluut niet van he bahbah. Hopelijk blijf je niet te lang op deze plek, anders ga je maar in je hangmat op het strand slapen hoor..

Geniet ervan en ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag!!

XXX Maartje

• 02 Maart 2015 - 13:59

Jose:

Hallo Jolanda en Melvin

Fijn dat alles goed gaat,niet aangehouden gelukkig pffff
    En al zo heerlijk gesnorkeld,ben benieuwd wat voor vissen jullie gespot hebben??
    Jammer dat het soms ranzig is. Maar goed dat jullie je eigen lakenzak hebben.
    Heel veel plezier verder !! Xxx Aad en Jose van der Hoeven

• 02 Maart 2015 - 15:31

Colinda:

Oh bah wat vies!!!! Maar als je dan weer aan de positieve dingen denkt en al het moois wat jullie al hebben gezien maakt dat vast een hoop goed! Leuk om al die berichtjes te lezen zit met veel plezier te lezen wat jullie allemaal weer meemaken! Lieverds kijk goed uit en lekker genieten! Tot het volgende berichtje xxxx

• 02 Maart 2015 - 18:47

Joop En Wies :

Fijn dat jullie het naar de zin hebben.Ja het sanitair is niet overal het zelfde,Maar daar ben je voor in zo n land.Hou jullie haaks en we horen het wel verder,en wees voorzichtig groetjes.

• 02 Maart 2015 - 18:47

Joop En Wies :

• 02 Maart 2015 - 20:11

Jose:

Leuk om te lezen wat jullie gedaan en beleeft hebben tot nu toe. Je bent weer een paar ervaringen rijker, haha... veel plezier verder, hoop dat het wat schoner word ;-). X

• 07 Maart 2015 - 12:36

Cora En Clemens:

alohaaa dat klinkt goed alleen dat stukje over t gore en dat dr van alles in de douche en wc kruipt, ieuwk haha maarja daar zijn jullie nie zo bang voor toch, groetjes van ons xxx