Makassar city - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu Makassar city - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

Makassar city

Door: Jolanda en Melvin

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

11 Maart 2015 | Indonesië, Makassar

Salamat pagi

Vanmorgen weer geprobeerd om wat langer te slapen maar weer om 7 uur wakker geworden en even lekker ontbeten in ons hotel.
Om 11 uur kwam rachman (die jongen van couchsurfing) ons ophalen in ons hotel om ons een beetje rond te leiden in makassar city.
We zijn in de taxi gestapt om naar een ijssalon te gaan hier in de buurt waar ze allemaal tropische smaakjes hadden alleen had ik de verkeerde keuze gemaakt om voor black forrest te kiezen en die smaakte een beetje naar chocolade advocaat bleh! En daar liep een rat maar gelukkig zag Jo hem niet.
Vanuit daar een taxi gepakt naar fort Rotterdam waar we tegenover een kokosnoot leeg hebben zitten slubberen en kanen.
En toen we daar zaten stopte er een auto en er kwamen 2 verlegen jongens uit in uniform en vertelde aan rachman dat ze voor een schoolproject een kleine interview moeten doen met toeristen om hun Engels in de praktijk te brengen.
Rachman zelf heeft dat ook moeten doen dus het klopte wat ze zeiden en waren dan ook super blij dat we daarmee instemde .
Het was een klein interviewtje met een aantal vragen over waar we vandaan kwamen ,wat we van makassar vonden en of we lokale gerechten geprobeerd hebben en dit alles werd nog gefilmd ook dus dat was wel weer een ervaring!

Toen het gelukkig iets minder warm en zonnig was ( ja echt waar het is hier enorm warm) zijn we naar fort Rotterdam gelopen en bij de ingang kwamen we een groep dove Indonesiërs tegen die uiteraard weer allemaal een voor een met ons op de foto wilden.
Even door het fort gelopen, en toen begon het te regenen en kwamen er 2 meisjes giechelend aangelopen die natuurlijk ook weer met ons op de foto wilden!
Toen we stonden te schuilen voor de regen kwam er een oudere Indonesische man naar ons toe die vroeg waar we vandaan kwamen en begon meteen daarna volledig in het Nederlands tegen ons te praten en vertelde dat hij het van z'n opa geleerd had en een gids was maar hij was mooi te laat want we gaan bijna weer naar bali!
En toen we net weg wilden lopen kwamen er 2 meisjes aan met de zelfde uniformen als die jongens dus hebben we maar weer een interviewtje gegeven, dat hoor je te doen als celebrity he! :-p

Daarna zijn we naar zijn we naar losari beach gegaan, d'r is geen strand maar dat vinden ze leuk om het zo te noemen denk ik, het is meer een klein boulevardje waar we weer aangesproken werden door 2 jongens in weer dezelfde uniformen dus heb meteen maar gezegd dat zij de laatste waren want ik blijf niet bezig haha
Super blij waren ze wel want er zijn in het laagseizoen niet veel toeristen te vinden in de stad .
Dus maar weer even een interviewtje gegeven in het restaurant waar we heerlijke krokant gebakken noedels gegeten hebben. Daar waren we ook weer erg interessant iedereen bekeek ons van top tot teen. Beetje ongemakkelijk bijna.

Ik had m'n bordje netje leeggegeten maar Jo en rachman zaten snel vol, want Jo kan op een of ander manier niet zo veel eten en rachman is een dunne Indonesische student dus eet en drinkt echt heel weinig op een dag!wat hij heel de dag eet, Dat eet ik s'morgens al denk ik . Maar ach... het is echt een lieve jongen die ons overal mee helpt dus betalen wij voor hem en daar is ie meer dan dankbaar voor!
Toen zijn we even gaan zitten aan de waterkant waar ik een paar foto's van schepen voor m'n pappie heb gemaakt en ook naar de zonsondergang gekeken. Ook al was het een beetje bewolkt het was toch mooi. Daarna kwamen er een paar meisjes naast ons zitten die natuurlijk ook met ons op de foto wilden! En wij ook maar met hun, ook hebben we meerdere selfies gemaakt wahaha
En even daarna vroeg er een meisje aan me of ze me mocht storen waarop ik zei: (in het Engels uiteraard) laat me raden , je moet een toerist interviewen voor school ?en ja hoor dus kon ik weer geen nee zeggen je wilt ze toch helpen met hun afstuurden project.
Toen riep er een vrouw naar rachman en ze konden elkaar van school ,ze was daar met haar man en dochtertje van 7 maanden, we werden gelijk geïntroduceerd als oom en tante van haar! We hebben even met hun zitten babbelen en een lokale "lekkernij" op, banaan met geraspte kaas en héél veel schenkstroop ! En daar hou ik nou ook niet zo van, suiker vinden ze helemaal geweldig hier, het gaat overal over of in ! Dus je moet hier geen suikerziekte hebben want dan heb je echt een probleem.
Op een gegeven moment horen we een soort van klap, er viel een kokosnoot uit de boom op iemand z'n mobiele kraampje, oei....
Oja en we hoorde opeens ook hele harde muziek dat kwam uit iemand z'n rolstoel, hij was heel chill aan het rollen over de boulevard en had een beeldscherm op z'n rolstoel gemonteerd wahaha echt te grappig, iedereen moest er ook om lachen.

Daarna nog een Bintang biertje gedronken en gepraat over het moslim geloof van rachman.

We zijn nog langs een ander hotel gegaan om te vragen of we daar vrijdag kunnen zwemmen want we hebben geen zwembad bij ons hotel en daar hebben we wel even zin in,dus dat gaan we vrijdag doen! Helaas kan rachman niet zwemmen dus hij zal denk ik niet mee gaan.

Tijdens het lopen liepen we langs een sushi restaurant en omdat ik daar wel een beetje trek in had hebben we even een paar stukjes op! Mmmm
Daarna weer de taxi in die ons naar ons hotel bracht en is rachman nog even mee gegaan en is net weer naar z'n "huis" gegaan,ach.....
Zo even lekker douchen en weer lekker naar bedje want morgen willen we naar een eilandje hier vlakbij gaan.

We hopen dat het met jullie ook allemaal goed gaat, en vinden het erg leuk dat jullie een berichtje naar ons schrijven :-)

Lieve groetjes mel en Jo

• 11 Maart 2015 - 17:02

Marouane :

Mooie reisverhalen, lees ze met plezier :)

nog mooie dagen toegewenst.

groetjes,

M&R&Y

• 11 Maart 2015 - 17:37

Cora En Clemens:

alohaaaa meneer en mevrouw VIPPERS lolll, zo te lezen zijn jullie inmiddels beroemd daar haha best apart maar wel leuk, ik geniet elke keer weer van jullie verhalen, geniet ervan luitjes....lieve groetjes van ons xxx

• 11 Maart 2015 - 19:04

Marissa :

Lieve Jo en Mel,

Wat fijn om bijna elke dag weer een update van jullie te horen.
    Gelukkig gaat alles goed en vermaken jullie je!!
    Geniet maar lekker van de warmte ik kon vanmorgen weer krabben

• 12 Maart 2015 - 17:47

Gaby:

HEERLIJK die verslagen…!

Geniet, doe voorzichtig & veel liefs !

XXXX

Gaby

• 12 Maart 2015 - 19:12

Jose:

Leuk om te lezen weer allemaal! Jullie komen vast op het jeugdjournaal daar ;-)
    Xx