Aankomst Bali Padangbai - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu Aankomst Bali Padangbai - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

Aankomst Bali Padangbai

Door: Mel en jo

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

14 Maart 2015 | Indonesië, Padangbai

Salamat tingal !

S'ochtends vroeg wakker geworden doordat ze in het hotel even een vloertje weg gingen hakken dus weer niet lekker uitgeslapen maarja!
Even lekker een ontbijtje op en de planning was dat we naar een eilandje voor de kust van makassar gingen máár toen we de spulletjes bij elkaar gezocht hadden en de hotelkamer uitliepen hoorde we een hoop sirenes en vanuit de hal zagen we waarom, zo'n meter of 60 van ons hotel was er een flinke brand!
Nu is de brandweer hier niet zo kundig en de apparatuur is ook niet best én doordat het in een wijkje was met veel kleine steegjes greep het vuur heel snel om zich heen en we bleven maar even kijken of het niet richting ons hotel zou komen en we onze spullen in veiligheid moesten brengen en onszelf natuurlijk!
Echt zielig om te zien, mensen die hun spulletjes proberen te redden ,we zagen mensen lopen met een tv, waaier en waterkoeler, en ze hebben al zo weinig!
We hebben een uurtje staan kijken en het ene gebouw na de andere brandde af en dan zie je de "brandweer" mannen op de daken lopen en staan alleen in een polo en geen gasmaskers en helmen vol in de rook ! Het water moesten ze met een tankwagen even verderop uit een watertoren halen waardoor ze vaak geen water meer hadden en weer moesten wachten op de tank.
Doordat hun uitrusting oud is haalt hun water vaak het vuur niet eens en ze hebben dan ook geluk dat het vuur van zelf uit brandde denk ik.
Door dit besluiten we maar naar een zwembad te gaan van een duur resort in de buurt dus in de taxi en lekker zwemmen!
Bij aankomst betaal je pp 40.000 Indonesische roepia omgerekend zo'n 3 euro en dan kan je gebruik maken van het zwembad en het is heerlijk afkoelen want het is vandaag weer zo'n 35 graden !
We kregen best trek dus gingen we maar wat eten in het restaurant op het resort dat in de zee is en gemaakt is van een oud vrachtschip .
Beetje jammer dat de prijzen voor Indonesische begrippen flink hoog zijn en ons Bintang biertje is bijna nog duurder dan in Nederland .
We namen allebei een tonijn steak en ons buikje zat weer een beetje vol want de porties zijn ongeveer ook de helft dan thuis want de mensen zijn hier natuurlijk ook niet zo groot haha!
Nog even gezwommen en toen we op de ligbedjes lagen zag ik een donker luchtje aankomen en de piet paulusma in mij zei dat we de spullen moesten pakken en beschutting op moesten zoeken en dat was maar goed ook want er kwam een tropisch buitje over!
We hadden afgesproken om 6 uur met rachman en z'n broer om wat te gaan drinken ergens dus pakte een taxi naar het hotel om ons even op te frissen .
We zaten buiten even te roken toen rachman en z'n broer op een brommer aankwamen rijden.
Hij had het idee om naar een karaokebar te gaan en dat leek ons ook wel grappig!
Dus weer in de taxi en op naar de karaokebar!
Daar aangekomen leek het wel een bordeel haha allemaal kleine Indonesische meisjes en foute lampen.
Anders dan in bijvoorbeeld Thailand zijn er karaoke kamertjes waar je met je vrienden of familie apart zit . Gelukkig stond de muziek niet zo zacht en had ik na 10 minuten al last van m'n oren.
Rachman ging er helemaal in op en de ene na de ander Indonesische hit ging op en de video clips daarvan hadden de uitstraling zoals bij ons in 1990!
We hebben ook nog even mee gedaan in het Indonesisch en wij vonden het best goed gaan , maar rachman dacht er anders over!! Haha
Na 2 uur waren we er klaar mee en gingen we nog even wat drinken in een bar bij losari beach , allebei een grote Bintang en de jongens allebei een flesje fris want moslims drinken uiteraard niet.
Nadat we een beetje aangeschoten waren omdat we er allebei nog 1 namen zei rachman dat z'n broer nog niet gegeten had sinds de middag dus we wilden een beetje opschieten voor hem.
Daarna terug gaan naar het hotel ,de jongens uitgezwaaid en lekker naar bed gegaan.
De volgende morgen wilden we naar het eiland gaan en we hadden van rachman de prijs doorgekregen wat we er maximaal voor moesten betalen maarja als toerist gaat de prijs uiteraard omhoog en wilde ze er 5 x zo veel voor hebben dus zijn we nog maar een keer het zwembad ingedoken.
Om half 5 zijn we terug gelopen want we moesten vroeg het bakkie in want de wekker ging om 3 uur want we hebben de vlucht terug naar bali om 6:30 .
Nog even wat gegeten en gekeken naar een groep van +- 100 hoofddoek vrouwen die een soort zumba deden op de boulevard .
Daarna zijn we richting het hotel gelopen en nog even wat lekkers gehaald bij een supermarkt waar we weer de aandacht hadden van een meisje met het syndroom van down die van alles zei maar uiteraard begrepen we er niks van . Ze zei iets met papa en mama....
Na weer een stukje gelopen te hebben kwam er een jongen met het zelfde syndroom naar ons toe en bleef ons een tijdje achtervolgen . Jo vond het maar niks haha
Nadat hij weg was hebben we een taxi naar het hotel gepakt en hebben we rachman een mailtje gestuurd om nog even af te spreken om gedag te kunnen zeggen , even foto's uitgewisseld van al zijn selfies want daar zijn ze hier dol op!
Hij was ook zo aardig om een taxi te regelen naar de luchthaven want die zijn schaars om 4 uur s'nachts ook heeft ie nog even over de prijs onderhandeld , das wel fijn als je iemand hebt die Indonesisch praat!
3 uur ging de wekker en we werden voor de zekerheid ook nog gewekt door het hotel .
Met de taxi naar de luchthaven , nog even wat gegeten en toen ging de tijd toch sneller dan verwacht en we waren net niet de laatste gelukkig ,een man waren ze nog aan het zoeken .
Op bali aangekomen een taxi geregeld naar padang bai en volgens ons was hij een formule 1 coureur want zo hard en spannend hadden we nog niet gereden!!
Aangekomen bij padang bai een leuk huisje geregeld en op naar het strand!
We zijn naar blue lagoon beach geweest en het snorkelen was er heel mooi alleen was de zee een beetje erg onstuimig waardoor Jo haar enkel zeer deed en ze was meteen een beetje bang om weer het water in te gaan.
Toen ik in het water aan het dobberen was merkte ik dat het begon te regenen en ging daarom maar naar Jo op het strand want we hadden natuurlijk allemaal spulletjes bij maar Jo was uiteraard al zo slim om alles in de waterdichte rugzak te doen en toen we terug liepen kwam de echte regen pas !
Echt zo'n tropische buitje waar we heerlijk doorheen liepen en het water stroomde naar beneden de heuvel af .
We kregen best trek dus hebben we lekker nasi goreng special op en gefrituurde gamba's , na de 2 grote bintang biertjes waren we best gaar van het vroege opstaan dus hebben we even een dutje gedaan en nu zitten we in een restaurant aan een biertje en een limoen drankje en komt ons eten zo .. Lekkere saté en Jo een tonijn pizza (hopen we dan) haha
Morgen willen we naar tulamben gaan waar we gaan snorkelen en ik wil daar gaan duiken want daar ligt een Japans oorlogsschip gezonken vlak voor de kust dus dat wordt wel erg mooi denk ik!

Dikke knuffel van Jo en mel!!

• 14 Maart 2015 - 15:10

Cora En Clemens:

zozo wat een verhaal weer haha, maar wat triest dat verhaal van die brand...en dan die mensjes die al zo weinig hebben, maar zo te lezen vermaken jullie je prima en genieten jullie met volle teugen, heel wijs hoor want hier in hollanda is t maar saai momenteel, t blijft zo leuk om jullie reisverhalen te lezen, ik ga dr dan ook echt voor zitten haha. nou luitjes nog veel plezier en we wachten weer op t volgende epistel, lieve groetjes van ons xxxx