Pare Pare - Reisverslag uit Pare, Indonesië van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu Pare Pare - Reisverslag uit Pare, Indonesië van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

Pare Pare

Door: Jo en mel

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

09 Maart 2015 | Indonesië, Pare

Hello ballanda!

Vanmorgen ging de wekker om half 7 en we werden wakker met best wel pijnlijke benen en ik heb niet zo lekker geslapen , ik werd vannacht wakker om 2 uur en daarna niet zo vast meer geslapen.
We gingen om 8 uur naar bed, ja echt waar ongelooflijk we kunnen ons niet herinneren dat we zo vroeg naar bed zijn gegaan. we waren kapot van die trekking waar we ook om half 5 wakker werden van alle hanen en mensen die ook zo vroeg wakker zijn en niet bepaald rekening houden met westerlingen die wat langer slapen haha
Dus vanochtend weer de auto in en richting Pare Pare en we zijn nu via de oostkant van zuid Sulawesi naar beneden gereden .
Het was ook echt een mooie reis , het was maar zo'n 180km maar hebben er met veel tussen stops 7 uur over gedaan!
Tussen door veel gestopt om mooie kiekjes te maken van de uitzichten in toraja land , echt heel mooi daar al die hoge bergen en valleien.
En tijdens het rijden zie je de leukste dingen zoals brommertjes waar zoveel groenten op en aan hangt waar de groenteboer nog een puntje aan kan zuigen en een vrachtwagen met open bak die helemaal vol gepropt met mensen is die op weg zijn naar een ceremonie .
Na een tijdje rijden kwamen we een traditioneel versierde poort tegen en moesten we toraja land achten ons laten.
Elke kwartier stopte we bijna wel omdat onze chauffeur ons weer iets wilden laten zien of proeven, peper bomen,ramboetan dat is een kleine rode vrucht met lange haren of de salak vrucht ook wel de snake skin vrucht genoemd omdat , je raad het al de buitenkant er echt uitziet als een slangenhuid en smaakt naar een beetje droge groene appel.
Rond 12 uur gingen we eten bij een panorama restaurantje waar we een prachtig zicht hadden op de erotische berg, deze heet zo omdat er een bergkam is die lijkt op het vrouwelijk geslachtsdeel .
Het lijkt er wel op maar we hebben wel gemerkt dat ze erg creatief zijn in dat soort dingen net als in de vleermuisgrot waar we waren , daar hadden ze bordjes hangen bij druipsteen formaties wat hun erin zagen maar wij kwamen er niet uit haha
Nog even gestopt om een peukje te roken en daar stond een koe waar we toch nog een leuk gesprek mee gehad hebben . Ik loei dan natuurlijk wel in het Nederlands maar ze loeide lekker terug! Het zijn hier trouwens erg mooie Camel kleurige koeien.

Aangekomen bij Pare Pare hebben we eerst bij een hotel onze spullen gedropt en zijn nog even naar het centrum gegaan samen met de chauffeur , door de plaatselijke markt gelopen waar we uiteraard weer een attractie waren, hello mister ! Wer ar jou from (zoals hun het letterlijk zeggen) hoor je de hele tijd of ze willen op de foto met ons , dat is ook al denk ik zo'n 20 keer gebeurd!
Nog even wat drinken gehaald voor morgen en gepind alleen wilde ik te veel pinnen volgens dat apparaat :-p
Morgen ochtend gaan we eerst nog naar een nationaal park waar we doorheen gaan kanoën dus dat wordt ook weer heel mooi denk ik!
Daarna hebben we afgesproken met een Indonesische jongen (hij is een student) via de couchsurfing app dus als het goed is slapen we gratis in het huis bij z'n oom en tante en wil hij ons een beetje rondleiden in makassar en we zijn daar nog 3 volle dagen dus we willen misschien ook nog naar een eiland voor de kust gaan, heerlijk dan kunnen we weer eens zwemmen sinds een lange tijd!

De kamer hier valt ook een beetje tegen voor wat je betaald maar ach we hebben een prachtige zonsondergang gezien! Daarvoor is dit hotel een prachtige plek. We zijn nu lekker aan het bieren en gaan zo lekker eten hopen we dan!

Bedankt voor de reacties lieverds!

Dikke kus Jomel

• 09 Maart 2015 - 13:13

Cora En Clemens:

klinkt weer allemaal goed, wat genieten jullie toch he, vooral zo doorgaan zeg ik haha. lieve groetjes van ons vanuit een fris en saai hollanda

• 10 Maart 2015 - 06:49

Rem:

Hallo Globetrotters!!!

Jemig dat klinkt wel bizar allemaal wat jullie zo mee maken!!
    Ben benieuwd naar jullie mooie foto's!!
    Jullie genieten met volle teugen lees ik zo.. Ga zo door..
    Leuk al die verhalen van jullie!!
    Groetjes en geniet ervan verder!!
    Liefs, rem X

• 10 Maart 2015 - 16:54

Joop En Wies:

Nou het begint eentonig te worden maar indonesie is echt mooi he ze noemen het niet voorniets de gordel van smaragd.Nou hier gaat ook alles z n gangetje,we hebben hier ook prachtig weer zodat we lekker buiten kunnen zitten.Weer eentonig wees voorzichtig en groetjes he.