aankomst Hanoi -nha trang - dong hoi - Reisverslag uit Phu Xa, Vietnam van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu aankomst Hanoi -nha trang - dong hoi - Reisverslag uit Phu Xa, Vietnam van Jolanda en Melvin - WaarBenJij.nu

aankomst Hanoi -nha trang - dong hoi

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Melvin

27 September 2017 | Vietnam, Phu Xa

Ken je dat gevoel, je leeft toe naar een vakantie en dan is het al zover.
Normaal bereid Jo zich altijd erg voor maar dit x zien we het ter plaatse wel. Lekker relax en we zien wel waar we uitkomen.

Nou ja dus het wekkertje ging om 7 uur en nadat mel nog een half uurtje langer heeft gelegen is hij er toch maar uit gegaan.
Ff douchen en de laatste rommel pakken en daar zijn zijn pappie en mammie al!
Netjes om half 10 kwamen we aan bij Schiphol en nadat de tijd weer was omgevlogen moesten we hup het vliegtuig in!
En gelukkig zat er natuurlijk weer iemand die irritant was vlakbij... hij zag er uit als iemand van noord-Afrikaanse afkomst tevens met geschoren hoofd en vlassige baard.
Hij zat lekker te drinken en nadat 2 passagiers een andere plek hadden gekregen viel hij gelukkig in slaap en was het weer rustig in the plane. Naast Jo zat een Belgische journalist dus daar heeft ze nog mee geklets.
3 films verder en na wat slapen moesten we er alweer uit op Kuala Lumpur de 11 uur zijn voorbij gevlogen! Beetje turbulentie gehad in verband met de verandering van de windrichting maar verder een goede vlucht gehad.
2,5 uur later hadden we de volgende vlucht naar Hanoi. En die hadden we zeker wel nodig aangezien we dachten dat we onze tassen moesten ophalen... vakantie modus stond al aan. Hahaha tassen worden natuurlijk automatisch doorgestuurd naar je volgende vlucht.
Aangekomen op Hanoi ,door voor ons visum, dat duurde wel even, 1 uurtje gewacht tot dat we ons paspoort weer terug hadden en met het visum erin. Gelukkig stond onze taxi chauffeur nog te wachten op ons en konden we gelijk door naar Viola resort en spa! De rit was prima te doen, nette wegen maar naarmate we Hanoi bereikte werdt het toch ontzettend druk. Overal waar je kijkt zijn motoren, auto's ,mensen ,drukte ,lichten ,geuren en kleuren. Ongelooflijk heftige stad maar ow wat vonden wij het tof daar. Het hotel was wel te luxe voor ons maar voor deze twee nachten was het super. De eerste nacht hebben we 11 uur geslapen dus we hadden het echt nodig.
Pinnen is ook zo iets met al die miljoenen! Heerlijk verdwaald in de stad en bij het hoan kiem meer lekker een Hanoi biertje gedronken op de 5de etage dus we hadden geweldig uitzicht.
Verder is er van alles gaande om het meer, studenten die de dag met je willen doorbrengen zodat ze hen Engels kunnen bijspijkeren, straatverkopers waarbij je iets aangeboden krijgt maar dan ook direct moet kopen, fiets taxi's, scooters/motoren, straten met alleen maar metaal of hout of naai gerei of sieraden of nou ja alles wat je maar kan verzinnen. Oja en dit hebben we nog nooit eerder gezien Flip flop experts...Hahaha
Lopende weg keek er iemand moeilijk naar je slippers en zei (denken we) dat ze kapot zijn en gerepareerd moeten worden.
Dan ging er zo'n knaapje met secondelijm en schuurpapier je slipper fixen.
Dus Jo wist mel net te redden voordat hij lijm erop kun spuiten Haha
Die dag zijn we door het old quarter gewandeld en heerlijke spring rolls op met uiteraard weer de nodige Hanoi biertjes. Ook de night market bezocht.
Oja en Jo heeft meegemaakt hoe het is om in een drukke stad met veel verkeer toch iets teveel op straat te lopen... haar heup stak teveel uit en van de auto de spiegel waardoor het een botsing tussen beide partijen was. Gelukkig gaf de spiegel en heup mee waardoor het allemaal goed af liep.

De volgende dag zijn we naar friends for travel gegaan waar we een tour geboekt hadden.

We zaten met circa 30 mensen in de bus en reden richting nha trang en de lucht was erg donker... tsja en voor je het wist ging het effe goed tekeer. Hierdoor maar eerst gaan lunchen en daarna hebben we een pagode van de keizer bezocht.
Daarna verder gereden en zijn we gaan fietsen, mooi om te zien dat dit voor veel mensen nog niet zo makkelijk is. Een jongen is gevallen op een recht stuk huh ja echt!
Daarna door na tam coc. Hier zijn we gaan varen met een bootje die door mensen met hun benen en de pendels wordt bestuurd, wauw wat een been spieren. Het was erg mooi en indrukwekkend om te zien maar ook super toeristisch en ja daar houden wij niet van. Aan het einde ging iedereen terug en wij bleven daar. Overheerlijk gegeten en daarna met de taxi naar het trein station. Daar kwamen we een aantal nl tegen maar die hadden 1ste klas geboekt dus helaas moesten we weer onze eigen weg. Oké coupe 13 die stond niet op het station aangegeven... uhm wat betekend dat tussen de kippen en andere locals.. spannend wat ons te wachten stond!

De trein kwam op tijd aan en gelukkig bestond coupe 13. Door een net geklede conducteur werden we binnengelaten en werdt ons bed toegewezen. Jo was natuurlijk weer te luidruchtig en had geen idee dat er al mensen sliepen. Dit was dus het geval in ons 4 persoons slaap coupeetje.
Er was voldoende ruimte voor onze tassen en het was gewoon oké voor een overnachting maar lang leven de lakenzak :-)

Eerst maar is tandenpoetsen en plassen, uhm ja de toilet hoe gaan we dat omschrijven...
misschien maar gewoon niet. Als we zeggen dat je die alleen moet gebruiken als je het niet meer kan ophouden ja dan kan je gaan. Nu hebben wij zo iets van ja dit is Azië alles is toch bruikbaar. Ja geef ze is ongelijk!

Terug naar onze coupe en Jo is naar boven geklommen, geen trapje natuurlijk en geen licht maar daar lag ze, in haar lakenzak oordopjes in en maar hopen dat we in slaap vallen.
Mel lag beneden en kon nog aardig liggen dus de lengte viel mee. Ook hij zijn oordopjes in en eerst allebei een beetje nadromen van de belevenissen. En ook wat voor rit ons te wachten stond. We dachten allebei oké je moet niet dronken in bed liggen want dat hou je met dat gehobbel en geschut niet binnen.
Na 1 uurtje zijn we in slaap gedommeld en na een paar keer wakker te zijn geweest hebben we redelijk geslapen. Soms was het best spannend en maakte de trein geluiden dat je dacht Ojee komt dit goed.
Maar gelukkig om 4:20 kwamen we aan in dong hoi. Daar met de taxi naar het strand en zien we wel waar we zouden gaan slapen....

Wat zijn de mensen hier toch enorm lief behulpzaam en gastvrij maar helaas is hun Engels minder goed dan we hadden verwacht.

We gaan weer door met genieten en proberen snel weer wat te schrijven!

Dikke kus van Jo en mel

• 27 September 2017 - 09:41

Jose:

Heerlijk met een bakkie thee jullie verslag zitten lezen. Nog maar net onderweg en wat een ervaringen al! Leuk!! Ben benieuwd naar wat er nog gaat komen :-) Genieten!! Veel plezier!! X

• 27 September 2017 - 09:47

Cora En Clemens:

haha heerlijk om jullie eerste verhaal te lezen, en zo te lezen hebben jullie alweer wat meegemaakt en genieten jullie, helemaal toppie, ik zie al uit naar jullie volgende verslag (je pa heeft nog niks gehoord trouwens) liefs van ons xxxx

• 27 September 2017 - 10:24

Maartje:

Wat leuk om dit weer te volgen!! Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Geniet ervan samen! xxx

• 27 September 2017 - 10:32

Madelon:

Gaaf hoor luitjes! Geniet ervan xxxxxx

• 27 September 2017 - 10:52

Wanda En Mark:

Geniet er van en veel plezier.
    Groetjes vanuit een zonnig Bali

• 27 September 2017 - 10:53

José Van Der Hoeven:

Hallo Melvin en Jolanda

Nog maar net op pad,en alweer zoveel beleefd
    Wat fijn dat jullie zo genieten
    Ik ga met veel plezier jullie avonturen volgen

Ik vond het een geweldig verslag

• 27 September 2017 - 18:39

Natasja En Marco :

Super verhaal. Wat een belevenissen weer. Geniet er lekker van. SMAK smak.

• 27 September 2017 - 21:55

Remco:

Hoi Mel en Jo!

Leuk verhaal jongens!!
    Ik moest echt lachen om die fietser! Hahaha
    Je maakt wat mee wat jullie doen!
    Nou veel plezier en kijk uit he!!
    Geniet ervan en tot horens...

Kus, Rem

• 27 September 2017 - 23:15

Colinda :

Heerlijk om jullie 1e verhaal te lezen!!!

Heerlijk veder genieten en lees graag weer snel wat jullie hierna allemaal weer gaan meemaken!!!

Liefs, xxx